80sGlamRock Radio


80sGlamRock Radio

Ligger nu uppe som podcast på iTunes !

Länk för att hitta podcasten: 80sGlamRock Radio podcast

Annars är det bara att söka på 80sGlamRock Radio på iTunes store
---------------------------------------------------------------------

Länk till livestreamen: 80sGlamRock Radio Livestream



måndag 7 februari 2011

Gary Moore blev 58 år gammal.


Igår så dog rock legendern Gary Moore. När han var på semester med sin flickvän i Spanien. Blev kvävd av sina egna spyor efter att ha druckit mycket champagne. Väldigt tråkigt det här, trodde det inte först när jag fick höra det av Pappa igår. Gary Moore var en utav mina favorit artister. Och är nog bland den bästa gitarristen genom tiderna. Det som var så här härligt och bra med Gary var ju att han hade en jävla bra röst, och en jävel på gitarr. Började med gruppen Skid Row på slutet av 60-talet, Och det är inte skid row bandet med Sebastian Bach som slog stort 80-90 talet. Sen gick Gary Moore med i Thin Lizzy. Sen blev det lite andra projekt. Sen senare efter andra rundan med Thin Lizzy så gick Gary Moore och startade sitt solo band istället. Slog väl igenom först med Parisienne Walkways. Och sen bara ramla det in hits som Empty Rooms, Run For Cover, Out In The Fields, Over The Hills And far Away, Wild Frontier, The Loner, After The War och Still Got The Blues och många mer.
Jag tycker det är väldigt tråkigt att jag aldrig fick se Gary Moore live. Men hans musik kommer alltid att finnas där. Sen vill jag att ni ska se och lyssna på hans konsert han gjorde på isstadion 1987 på hans wild frontier turne i Stockholm. Är en utav mina favorit konserter. Den finns att lyssna på youtube. Och jag kommer lägga upp den på min kanal fenderstratocaster13.
R.I.P Gary Moore

Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8525732.ab

Sleazeroxx: http://www.sleazeroxx.com/news/00133.shtml

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Moore









Rock In Heaven !

Inga kommentarer: