80sGlamRock Radio


80sGlamRock Radio

Ligger nu uppe som podcast på iTunes !

Länk för att hitta podcasten: 80sGlamRock Radio podcast

Annars är det bara att söka på 80sGlamRock Radio på iTunes store
---------------------------------------------------------------------

Länk till livestreamen: 80sGlamRock Radio Livestream



tisdag 11 januari 2011

Def Leppard, Hysteria, År 1987


1. "Women"
2. "Rocket"
3. "Animal"
4. "Love Bites"
5. "Pour Some Sugar on Me"
6. "Armageddon It"
7. "Gods of War"
8. "Don't Shoot Shotgun"
9. "Run Riot"
10. "Hysteria"
11. "Excitable"
12. "Love and Affection"

Dom i bandet

* Joe Elliott – lead vocals
* Steve Clark – guitars
* Phil Collen – guitars
* Rick Savage – bass
* Rick Allen – drums

Hysteria med gruppen Def Leppard som släpptes 1987 är en utav 80-talets största hårdrocks skivor och är också en utav mina favoriter!
Väldigt skönt album helt igenom. Bra låtar som Animal,Pour Some Sugar on Me,Love Bites, Hysteria, Armageddon It, Rocket och Women och så vidare.
Joe Elliott sjunger hur jävla bra som helst. Och Phill Collen är helt jävla grym på gitarr. Märks mer på Live in the round in your face konserten hur bra han är. Väldigt underskattad gitarrist ändå. Och just den konserten kan jag rekomendera väldigt starkt från 1988. Från Hysteria turnern. Och den finns på dvd. Självklart har jag den. Def Leppard har jag lyssnat på i många år. Och var ju sjävklart min morbror Jörgen som lärde mig lyssna på dom. Köpte Vault skivan med dom bästa låtarna för många år sen. 5/5 får skivan och om ni inte har hört den här har ni missat något, elle ja om ni inte har hört någon skiva som finns på min blogg så är ni ju födda på Mars elle nått.

Ha en skön kväll



Inga kommentarer: